DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sağlık Kurumlarında Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HIM 202
Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin temel pazarlama kavramlarını ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlamayı ve temel kavramlarını tanımlar Pazarlamanın mikro ve makro çevresini açıklar Tüketicilerin davranışlarının altında yatan temel nedenleri sorgular Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejilerini ilişkilendirir. Pazarlama karması stratejilerini ve uygulamalarını değerlendirir
Ders Tanımı Bu ders pazarlamanın temel kavramlarını, pazarlama çevresini, tüketici davranışlarını, pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma stratejilerini ve pazarlama karması stratejilerini detaylı olarak inceler. NOT: İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlamanın Temel Kavramları Dersin Kitabı - Bölüm 1
2 Pazarlamanın Temel Kavramları (devam) Dersin Kitabı - Bölüm 1, 2
3 Vaka Çalışması 1
4 Pazarlama Çevresi Dersin Kitabı - Bölüm 3
5 Vaka Çalışması 2
6 Tüketici Davranışları Dersin Kitabı - Bölüm 5
7 Vaka Çalışması 3
8 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma Dersin Kitabı - Bölüm 7
9 Vaka Çalışması 4
10 Arasınav 1
11 Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri Dersin Kitabı - Bölüm 8,9
12 Pazarlama Karması: Fiyat ve Dağıtım Stratejileri Dersin Kitabı - Bölüm 10,11,12
13 Pazarlama Karması: İletişim Stratejileri Dersin Kitabı - Bölüm 14
14 Vaka Çalışması 5 -
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Philip Kotler, Gary Armstrong (2017), Principles of Marketing, 17th ed., Pearson Education,, ISBN-10: 1292220287, ISBN-13: 978-1292220284

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
75
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
20
Proje
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
29
Final Sınavı
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sağlık yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanır.

X
2

Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır.

X
3

Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
4

Sağlık yönetimi alanındaki bir sorunu, uygun problem çözme tekniklerini kullanarak çözümler.

X
5

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X
6

Sağlık yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek  alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

X
7

Kurum kültürü ve örgütsel iletişimini yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,

X
8

Sağlık yönetimi alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları sağlık hizmetleri yönetimi kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

X
9

Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek davranır.

X
10

Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

X
11

Sağlık kurumlarını yönetirken; sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini planlayıp yönetir.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak “Sağlık Yönetimi” ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
13

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest